00:00
00:00
View Profile I-smel
Hey look man, my name's "I-smel". What I lack in smarts, I at least pay back in honesty. Boink!

Tom Brien @I-smel

30, Male

England, MAN-CHESTer

Joined on 3/2/06

Level:
1
Exp Points:
10 / 20
Exp Rank:
3,889,590
Vote Power:
1.50 votes
Rank:
Civilian
Global Rank:
151,790
Blams:
0
Saves:
17
B/P Bonus:
0%
Whistle:
Normal
Trophies:
12
Medals:
473
Gear:
2

Pre-production blog

Posted by I-smel - April 4th, 2012


I posted a prototype of a game I'm making a while ago, and I'm tits-deep in iPhone games right now so I just work on it on weekends and stuff.

The WIP name is "GRIZZLY" or "PUNCHgunner" (who cares) and it's a shoot-em-up beat-em-up hybrid. If you haven't played the prototype, then you should.

Since last time, I've made some new enemies. I guess these are spoilers, cos the game's gonna come out at some point:

The Grower is an enemy who inflates over time, until he explodes and causes a high-damage radial splash.
If you try to use bullets, or lasers, or any other ammunition weapon, that'll boost his size and he'll grow much faster. Using a melee attack will shrink him down, until he dies like every other enemy.
The Grower's explosion DOES hurt other enemies, so it can be a tactical advantage to encourage him to explode. But shrinking him to death with slash attacks will give you a fat grip o coins to spend on new weapons and perks. Freezing him will make him shrink slowly, and burning him will make him grow much faster.

Video's a pretty good explanation of these guys. I'm thinking they could latch onto other enemies and mutate them into something more dangerous. BECAUSE- At this point I figured out how to do THIS:

Enemies that interact with each other. These little pistol ships (which you can grab, and hold as an outward-facing weapon) will swarm around an electric storm ball if one is onscreen.
The storm ball will electrocute you and drain health if you get close, so they do it for protection.
Also it makes their shots more concentrated around one spot, which means getting hit will FUCK YOU UP!!

Snake dude is about 30 (or any number of) seperate enemies. You can clip him in half (or thirds, or quarters or whatever) by hitting one of his segments. This enemy has bin changed since the video, he now splits into 2, 3 or 4 individual snakes that independantly chase you. The head is vulnerable and will pop easily with a couple shots.
Don't use an explosive weapon like a mine, cos it'll just unclip ALL PIECES and you'll have 30 heads chasing you, and will probably die.

These enemies hold shields, which means they're invincible unless they're attacking. You can see in the video that you can brute-force through the shield, and also steal it off him to wear for yourself. Or throw.
Their AI is coded to stand infront of smaller enemies, protecting them and soaking up bullets.

I stole this guy from Devil May Cry 4. It's like my fave game. What, you got a problem with that? BUDDY??

So far there's 10 enemies, and a buttload of weapons. That's a great number for a web game, but I wanna get this to the point where I can sell it for $5 to $10. This is crappo programmer art, btw, it's not gonna look like this. I can DO THAT, but I've not pitched it to Alex, my producer, yet. I wanna have a SOLID SOLID SOLID outline of what the game is before I dive in head-first, cos otherwise it'll seem thin and messy like No Time.
Also I'll have to find someone who can code in C# or C++, because Flash will piss everyone off. Hopefully coding this all myself first will let people feel confident that we're not just some idiot jerks.

I did some concept art, and I'll be doing more to just communicate what atmosphere I'm thinking of. I want it to be all wild, colourful, impactful Gainax bullshit (which is why there's so much fucking camera shake). Also I want it to be MAD FUNKY and pink as all fuck.
You play as a bear riding a mech by accident, kind of... KIND OF!! It's a goofy plot.

Still a tonne of concept work to do, especially if I wanna charge people for this. God, can you imagine? I don't even know if this is what I'm officially doing next, I probably shouldn't even be posting it.
but WHO CARES, MAN?? WHO-- who fuckinnnn- like- yknow?? like who's.. who's gonna fuckin "Stop posting things!" right? You know what I mean.

For a really in-depth blog of how this is getting made, hit up this kind of rush. ...Tigsource doesn't seem to be interested. I dunno. They never give a damn, I don't know what's up. Make a pixelated wizard rogue-like n they go nuts, I make this n noone fuckin notices. pppffffffff. *poop noise* that's what I say.
A lot of people ask me why I don't finish a fighting game I made once, but hopefully you can all see why this is more interesting.

That's it. Just wanted to talk about this game. I'm excited (about it).
MAN, WOULDN'T THIS BE BETTER AS A VIDEO?? GOD! I've tried video blogging, I just can't do it.

Pre-production blog


Comments (10)

Good luck to everyone on the Flash MOVIE of the year panel, haha! Awkward, right? Oh man. Are you gonna vote for it?
SHOULD you vote for it? Oh man. Jeez, hahaha. Glad I'm not in your shoes, buddy!

cool stuff; I really like that snake enemy.

Yeah so do I, that was me testing the boundaries of that "enemies interacting with other enmies" idea. If you hold SPACE in the build I've got now, it just spawns in snake parts that all bite onto the big snake's butt and he just wraps around the whole screen.

The snake and the shield guys were really hard to code. I don't know if that's just cos I suck, or cos I'm doing something hard.

really bummed you never finished that fighting game :(

I wish I had infinity time.

I like the fighting game, but whatever. It'd just be Street Fighter 2, but with running. And vector art.
People would play it for like a week while it's on the front page, and then complain how it doesn't have multiplayer.

Awesome stuff right there, as usual, man.

If you ever need cute art/animation for your iPone game/other game, I'm right here, love! C:

I dunno man, my guys are gettin pretty cute http://i44.tinypic.com/2q8akns.pn g

I've done like 4 collabs with people, they all dissapeared without finishing

I love reading your updates :3 you're always full of great game ideas and you're a talented artist too.
Also if you need an artist THEN I'D BE WILLING TO HELP

I made a game with the base idea like yours: I like the idea of side scrolling flying through the air n stuff but I hate bullet hell crap. There is even slashing and shooting like yours as well lol. Regardless the game didn't do terrible, couldn't get it sponsored :( but people here seemed to enjoy it kinda. So maybe there's some hope for the concept, hope the game goes well!

Also, I really like the design concepts & screw it even if you suck at video blogs id still watch em.

I just can't start talking in an empty room, it's too dumb.

I think Tfulp is makin a scrolling shooter with melee right now. It'll probably be like Radiant Silvergun, mine's more like Zone of Enders but 2D.

Wow... Ok well this the most interesting game I've seen in weeks.

No jokes.

Yaaaaaaayyyy!

No promo.

Aren't all brit's teeth supposed to be fuckeddd up? Why iz yous so pretty?

they aren't, my teeth are all different sizes and the back ones are all missing. Also my smiles is tilted at a different angle to my teeth: http://tinyurl.com/clx6v5f

and I'm pretty because of hard work, I was completely disgusting for many years.

Interesting stuff! Thanks for sharing!

i like the concept art, it reminded me of the opening scene for Soul Train.

WORK IT.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=0gkrug83y7s">http://www.youtube.com/watch?v=0gkrug83y7s</a>

Someone in a Newgrounds thread reminded me Rtil existed yesterday, so I went and checked out his Deviantart, and it's basically all pink galaxies and white-haired girls in jumpsuits with lasers flying out of their cleavage.

So it reminded me I haven't even BEGUN to think about what I'm doing yet.